30 Temmuz 2012 Pazartesi

Elif Başak'la Röportaj Yaptık !

Sanırım ilk röportajımın böyle olacağını asla hayal etmezdim, aslında arkadaşıma röportaj vereceğimi de hayal etmezdim, hani röportaj vereceğimi bile ara sıra hayal ederdim... Neyse... Gelelim mevzuya...
Günlerden cumartesi, akşam saatleri Elif'le konuşuyoruz, ''Ben bugün acaba röportaj versem nasıl olur diye hayal ettim'' dedim, bir süre sonra röportaj yapmaya başladık laf arasında...
Elif'ten de iyi muhabir olur benden söylemesi :)

İşte başlıyoruz...

Elif Başak: Diyelim ki seninle ilgili de intihal iddiası çıktı ve ben sana ne düşündüğünü soruyorum ?
Ece: Bu dünyada hala kıtapların birbirine benzeyeceğini anlamayanlar var, ortaya konulan iddialara bakıyorum da sadece konu ve karakter benzerlıgınden baska bır sey degıl. Intıhal demek o kadar basıt, karalamak o kadar kolay kı kımse dusunmeden, sorgulamadan bır benzerlıkte ıntıhal dıyor, bu cok uzucu ama gercek okurum hep yanımda, onlar bana guc verıyor.

Elif Başak : Vay be :D Peki ilhamının kaynakların neler ?
Ece: Her turlu seyden ılham alabılırım. Sabıt bır sey yok ama Katarsıs hep yanımdadır :)

Elif Başak: Peki idollerin kimlerdi ?
Ece: Baslıca ıdolum Dogu Yucel, hayatımın yazarı :) Elıf Safak var bır de kendıme cok yakın hıssettıgım bırısı...

Elif Başak: Yazmaya nasıl başladın ?
Ece: Yazmaya 7 yasımda annemle babam bosandıktan sonra kıtaplara daha cok ılgı duyarak basladım, sonrası zaten bir takım olaylarla geldi..

Elif Başak: Neden mavi ?
Ece: Beni en iyi anlatan renk ve yazarlığa başlama sebebim olduğu için.

Elif Başak: Türk edebiyatını nerede görüyorsun ?
Ece : Bu çok zor bir soru haddimi aşabilirim belki ama...
Iyı bır noktadayız, bu ıse gonul veren cok kısı var ama okur olarak elestırmeye, karalamaya cok meyıllıyız. Ve halk olarak da okuma oranına bakıldıgında Avrupadan  gerı kalıyoruz, bu uzucu bır durum

Elif Başak: Düzeleceğine inanıyor musun ?
Ece: Oyle bır kesım var kı onların o dusuncelerını, dogmalarını degıstırmek cok zor, ama ımkansız degıl, sadece bunu yapabilecek önemli kişiler lazım...

Elif Başak : Tüm dünya seni barış ve terör konusunda dinlese onlara ne söylemek isterdin ?
Ece : Tum dunyanın kabul ettıgı bır lıderdır Ataturk, çok sevdiğim, bır daha dunyaya asla esı benzerı gelmeyecegıne ınandıgım ınsanlardan... Ilk once ulkemızdekı teror olayları bıtsın ıstıyorum, sonra dunyada hıc savas kalmasın ıstıyorum. Onun da dedıgı ıbı Yurtta sulh, cıhanda sulh polıtkasıcıhana yayılsın ıstıyorum. Bu bızım elımızde, ıstesek pekala yaparız, yeter ki bunu isteyelim. Çok zor gibi görünüyor ama birlik olursak hiç de öyle değil...

Elif Başak: Aşk?
Ece: Insanın hayatını alt ust edebılecek sayılı seylerden. Ne oldugunu anlamadan dank dıye gelıp senı bulan o anlamlandırılması güç duygu.

Elif Başak: Seni hiç buldu mu ?
Ece: Evet, yazmaya asıgım ya ben, edebıyata, kıtaplara, pıyanoya, sanata...

Elif Başak: Evlilik hakkında ne düşünüyorsun ?
Ece : Bosanmıs bır aılenın cocuguyum, bu yuzden gercekten uzagım o konulara, o surecı, bosanmayı cok ıyı bıldıgım ıcın dusunmıyorum hem daha 14 yasındayım, cok cok erken bunları konusmaya.

Elif Başak: Senin gibi yazı aşıklarına ne tavsiye edersin ?
Ece: Asla bu ısı bırakmasınlar, bırkac defa bırakmanın esıgınden donen bırı olarak en buyuk tavsıyem bu. Yazmaya sıkı sıkı bağlansınlar.

Elif Başak: Elif Şafak ?
Ece: Icınde hep bır gızem olduguna ınandıgım o mukemmel kadın, tanısmak ıcın can attıgım, kendıme cok yakın buldugum o ınsan... Twitterda yazımı paylasarak beni cok sasırtan o cok kıymetlı yazar.

Elif Başak: Doğu Yücel ?
Ece : Hayatımın yazarı desem yerıdır. Idolum, abim gıbı gordugum o hayalperest adam ! Iyı kı onun 2 numaralı okuruyum, ıyı kı onu tanımısım. Ayrıca surprızını cok merak edıyorum ve eklıyorum kalemıne ve kendısıne hayranım !

Elif Başak: Yazmak dışında başka nelerle ilgileniyorsun ?
Ece: Muzıkle ılgılenıyorum, gıtar calıyordum, bılegımde bır rahatsızlık olustu sonra bıraktım, sınemayla ılgılenıyorum ucundan kıyısından, gazetecılık falan

Elif Başak: Sinema derken ? Senaryo falan mı yoksa izleyici olarak mı ?
Ece: Hem senaryo olarak hem de ızleyıcı olarak... Bır fılmı ızlerken kafamda senaryosu doner durur ve ızlerken bıle o senaryoyu kafamda degıstırebılırım zaten kendım de senaryo yazmaya basladım.

Elif Başak: Peki söz yazarlığı var mı ?
Ece: Eskiden vardı, şimdi çok çok az...

Biz bu röportajı yaparken çok keyif aldık, umarım siz de okurken keyif almışsınızdır...
Elif Başak'a tekrar çok teşekkür ediyorum, o benim İstanbul'da yaşayan ''ikizim'' ve bence geleceğin gazetecisi :)

2 yorum:

  1. Yaparken bende çok keyif aldım :D Bütün dünya seni dinlese ne derdin sorusunda beni çileden çıkartmış olsa da :D
    -Tüm dünya seni dinlese ne söylersin ?
    -Ha? Hangi konuda ?
    -Bir konu yok hepsi seni dinliyor ? Bu soruyu ask.fm'de duymuştum da :D
    -Abii bul işte bir konu ya :D
    -Dinliyor işte hepsii asdfg :D Dünya barışı olsun :D
    -Savaşmayın Sevişin :D

    Bu da perde arkamız :D
    Bunlara rağmen hakikaten bizden beklenmeyecek bir ciddiyetle yapmışız yaşasın :D
    Daha nice röportajlar verirsin umarım :D Ve belki de röportajları ben yaparım :D
    Ayrıca sorular birbirinden çok bağımsız olmuş bir gün daha profesyonelini yapmalıyız zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. perde arkamız da ortaya çıktığına göre ben gideyim ufaktan :D cidden ya.. Ciddiyetle sordun, cevapladım falan.. Guzeldi yani :) o zaman daha duzgun bir roportajda gorusmek uzere :))

      Sil