11 Ekim 2013 Cuma

Murathan Mungan-Yaz Geçer

''yaz geçer yine gelir
 yaz geçer iyi gelir sözcükler''


Murathan Mungan'ın sözcüklerle olan dansı bana her zaman iyi gelmiştir. Şairin Romanı bunlardan biridir mesela. Aşkın Cep Defteri'nde aşk adına yazdıkları da aynı şekilde... Şimdi ise Yaz Geçer var ellerimde. Yıllardır okullarda öğretilen şiir kurallarına uymuyor bu şiirler. Mungan sözcüklerle dans ederken, onlar kuralları çiğniyor. Özgür bir şekilde anlatıyorlar duyguları, hak ettiği şekilde...

Ben kitap hakkında daha fazla bir şey demeyeyim, gerisini kitapta altını çizdiğim dizeler anlatsın...


''Gittin. Şimdi bir mevsim değil, koca bir hayat girdi aramıza. Biliyorum ne sen dönebilirsin artık, ne de ben kapıyı açabilirim sana.''-Yalnız Bir Opera

''Şimdi biz neyiz biliyor musun?
 Akıp giden zamana göz kırpan yorgun yıldızlar gibiyiz.
 Birbirine uzanamayan
 Boşlukta iki yalnız yıldız gibi.
 Acı çekiyor ve kendimize gömülüyoruz
 Bir zaman sonra batık bir aşktan geriye kalan iki enkaz olacağız yalnızca
 Kendi denizlerimizde sessiz sedasız boğulacağız''-Yalnız Bir Opera

''Aşk yalnız bir operadır, biliyordum; Operada bir gece uyudum, hiç uyanmadım.''-Yalnız Bir Opera

''Sonra anladım: Bir aşk bir çok aşktan yapılıyor
    ve ayrılınmıyor hiçbir seferinde.''-Terastaki Havlu

''kar ne kadar yağabilir bir denizin derinliklerine
 o kadar üşür deniz gibi ölüm bile''-Alabalık ile Siyambalığı

''cinayetin mabedinde
 yan yana uyur ölüm ve aşk''-Alabalık ile Siyambalığı

''çünkü aşıktık, kararlıydık, haklıydık
 bir denize kaç dalga sığarsa''-Kadırga

''gözlerimizdeki hüzne ''dinginlik'' adını verir
 ''seni iyi gördüm'', diyenler
 biz de iyi hissederiz kendimizi
 elimizden başka ne gelir ki''-Yaz Bitti

''bir zamanlar okumuş olduğunuz kitapları özlersiniz
 sıcak odaları, beyaz, temiz yastıkları
 ahşap panjurları
 yaz bitti
 bitmeyen şeyler kaldı geride''-Yaz Bitti



2 yorum: