17 Aralık 2013 Salı

İTEF, TÜYAP, Söyleşi ve Kitap Ağacı

Yazacak çok şey birikti. Yıl bitiyor, 2013 hedeflerinden gerçekleştiremediklerimi yapma çabasındayım şu sıralar. Neyse ki bir çoğunu yaptım, azıcık bir şey kaldı.
Bloga yazmadığım süre zarfında ise çok şey oldu. 8 günlük bir İstanbul turuna çıktım, İTEF'e, TÜYAP'a, Ayazma maçına gittim. Elif'le İstiklal turu yaptık, Bengü'yle bol bol gezdik, Yosun Ablayla söyleşiye gittik...
Kısaca bunları anlattıktan sonra, başka şeylere geçeceğim... :)


Baştan söylemek istiyorum, üniversitede İstanbul'da olursam (tek hedefim bu) İTEF gönüllüsü olacağım. Gerçekten inanılmaz bir organizasyon, emeği geçen herkesin eline sağlık! İTEF'te sadece iki tane söyleşiye gitme fırsatı yakaladım. İlk,Yosun Ablayla beraber Murathan Mungan, Sevin Okyay, Barış Müstecaplıoğlu ve Yiğit Değer Bengi'nin konuşmacı olduğu FABİSAD söyleşisiydi. Murathan Mungan'la olan kısacık sohbet bana inanılmaz keyif verirken, Sevin Okyay'ın asaleti, Barış Müstecaplıoğlu'nun onlarca kitap imzalatmamıza rağmen olan sabrı ve Yiğit Değer Bengi'nin sempatikliği beni oldukça etkiledi diyebilirim. İkinci söyleşi ise, Doğu Yücel, Can Evrenol, Kutlukhan Kutlu ve Hasan Çolakoğlu'nun konuşmacı olduğu FABİSAD: Oyun ve Sinema söyleşisiydi. Söyleşiden bol bol şey öğrendim ama ne yazık ki yine 1998 doğumlu olmanın dezavantajlarından biriyle karşılaştım. Oyun konusunda verilen örneklerin çoğu benim yeni doğduğum, kreşe gittiğim dönemleri kapsadığından bir ara sadece ''Böyle bir şey mi varmış ya?'' demekle yetindim.

Bir de Ayazma maçına giderek Doğu'yu bir de futbol oynarken izledim, Harun Tekin'le tanıştım:)






Gülşah Elikbank'la tanışma fırsatı elde ettim, o benim için çok sevindirici bir olay oldu. Muhtar Özkaya Kütüphanesi'ndeki söyleşisi öncesinde Bengü'yle beraber yanına gidip sohbet ettik, kitap imzalattık. Onunla birlikte söyleşide konuşmacı olan İrem Uşar'a da kitabını imzalatma fırsatı yakaladım. Hala almayan varsa, Gülşah Elikbank'tan Uykusuzlar'ı, özellikle de küçük yaşta tanıdıkları olanlar İrem Uşar'ın kitaplarıyla, yine Gülşah Elikbank'ın Medusa'nın Pusulası'nı alsın derim, hepsi gerçekten harikalar. Umarım ikisiyle de Ankara'da yeniden görüşebilirim :)

.


Sıra geldi TÜYAP'a...

Bilenler bilir, üç yıldır TÜYAP'a gitmek için uğraşıyorum, bu sene başardım. Akraba düğünlerinin en iyi yanı bu oluyor sanırım, özellikle İstanbul'da olunca bol bol gezme şansı elde ediyorum. Düğün bahanesiyle yaılan seyahati uzattıkça uzatıp, düğünden tam bir hafta sonraki TÜYAP'a katılabiliyorum. Geniş aileleri sevme nedenlerimden biri de işte bu :)
TÜYAP'a ''Birkaç kitap alıp dönerim ya.'' diyerek gittim, Ankara'ya bir çanta dolusu kitapla döndüm. Twitter'dan Kitap Delisi Gizem'le (@gizemirgankara) tanıştım, onun da yazarları arasında olduğu Tuhaf Alışkanlıklar Kitabı'nı aldığımda ona hemen yazısını imzalattım, beraber Murat Menteş imza gününde sıra bekledik. Kendisiyle tanıştığım için çok mutluyum :) Gelelim Murat Menteş imza gününe... Uzun bir kuyrukta beklemek zorunda kalsak da, Murat Menteş'in sempatisi, gözlerinden okunan zekası ve kitaplarımıza çizdiği değişik şekiller/harf oyunlarını görünce hepsine değdiğini anladım. Hala aranızda okumayan varsa, hemen kitabını edinsin derim. TÜYAP'a gitmişken Yitik Ülke Yayınları'nın standına da uğradım tabii ki de, bol bol kitap aldım, güzel sohbetler ettim, çoğu yazara da kitabımı imzalattım. Sırayla hepsini okumaya çalışıyorum şu sıralar :)

Okulu bir haftalığına ektiğim bu gezi için diyebileceğim tek bir cümle var; gene olsa, gene okulu ekerim.







Şimdi ise okuldan anlatacaklarım var...

Lisede okul değiştirmek istemesem de, taşındığım için buna mecbur kaldım diyebilirim. Şanslıymışım ki edebiyat anlamında çok iyi bir okula denk geldim. Hali hazırda Mayıs'ta bir söyleşi planımız, üç röportaj hazırlığımız ve harika bir Yaratıcı Yazarlık Atölyemiz var, aynı zamanda da bize her zaman destek veren birbirinden değerli, fantastik edebiyat seven, önyargısız edebiyat öğretmenlerine sahibiz. Planlarımızı anlattığıma göre 12 Aralık Perşembe günü gerçekleştirdiğimiz Fatih Danacı ile Edebiyat ve Sinema temalı söyleşimize geçebilirim :)

''Aralık'ta da Ankara'dan yazar gelsin.'' diye bir cümle atıldı ortaya atölye çalışmasındayken, görevi üstlendiğim gibi kimi getirebiliriz diye düşünmeye başladım. En sonunda birkaç mailleşme sonucu Fatih Danacı ismine ulaştım. Bir de araştırdım ki ne göreyim, hem edebiyat hem de sinema alanında oldukça uzman biriyle karşı karşıyaymışız. Hemen kendisiyle irtibat kurdum ve o da bizi kırmayarak okulumuza geldi, kendisine tekrardan çok teşekkür ediyorum :) İlk başta atölye olarak kullandığımız zümre odasında, öğretmenlerimiz ve atölyedeki öğrenciler olarak bir röportaj/sohbet gerçekleştirdik, sonrasındaysa okuldaki diğer öğrencilerle konferans salonunda bir söyleşiye katılarak tam 4 saat edebiyat ve sinema alanında konuşmuş olduk. O kadar çok şey öğrendim ki :) Daha nice söyleşilere diyelim o zaman...



En son konum ise Kitap Ağacı...

Onlar aslında uzun zamandır buluşuyorlardı, benim onların arasına ilk katılmam cumartesi günü gerçekleşti. Ne diyebilirim ki, bu aileye katıldığım için çok mutluyum. Kitap sevdasıyla toplanmak her şeyden farklı oluyormuş, bunu anladım. Kendimi hiç yabancı gibi hissetmedim aralarında, hatta bir sonraki buluşmaya annemi de götürmek niyetindeyim. Çünkü Kitap Ağacı, kitap aşkı altında buluşan bir aile, hiç kimse birbiriyle ilk kez görüşüyormuş gibi değil. Fal bakanlar, sohbet edenler, kitap imzalatanlar, küçük kitap fidanlarıyla gerçekten kocaman bir aile. Daha fazla bilgi sahibi olmak ve aramıza katılmak için haydi siz de bu linke tıklayın derim: http://www.kitapagaciyiz.com/ :)






(Fotoğraflar kaynak: twitter.com/kitapagaci_ )


Daha nice güzel olayla, röportajla, söyleşiyle ve etkinlikle görüşmek dileğimle, asla kitapsız kalmayın çünkü Kitap Ağacı'nın sloganında dediği gibi ''Okudukça büyür insan...''

Ece

p.s: Blogum 30.000'i aşmış, herkese çok çok teşekkürler!

1 yorum:

  1. kırtasiye, defter, matbu evrak, karne, modul, okul, büro koltuğu, tebeşir, robercolor, anadoluokul. ofis7 Türkiyenin En Hesaplı Ofis Kırtasiye Marketi. askılı dosya, faber e-motion, tahta kalemi, imza kalemi and sınıf defter.

    YanıtlaSil