17 Aralık 2013 Salı

Pinuccia'nın Kitaplığı-Kış Okuma Şenliği 2013

Pinuccia ile Kitap Ağacı Ankara Buluşmasında tanıştım, tam yanımda oturduğundan bolca sohbet etme fırsatı yakaladım. Uzun zamandır Kış Okuma Şenliği'ne katılmak istiyordum ama listeyi yapmayı sürekli erteliyordum, o gün baktım ki bu işi ertelemem oldukça gereksiz bir durummuş. Hazır okula gitmemişken listemi yaptım ve sizinle paylaşıyorum :)

(Nedir bu okuma şenliği diyenlere: http://pinucciasbooks.blogspot.com )

1. Kategori: Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap okuyanlara (10 Puan)

Benim seçimim: Stephen King-Medyum

2. Kategori: Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan alınmış bir kitap okuyanlara. (10 Puan)

Benim seçimim: Oruç Aruoba-İle

3. Kategori: İçinde hayvan adı olan bir kitap okuyanlara. (10 Puan)

Benim Seçimim: Buket Uzuner-İki Yeşil Susamuru

4. Kategori: 600 sayfadan uzun kitap okuyanlara (15 Puan)

Benim Seçimim: Bertolt Brecht-Günlükler 1

5. Kategori: Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın kitabını okuyanlara (15 Puan)

Benim Seçimim: Kara Kitap-Orhan Pamuk

6. Kategori: Türk Edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara (15 Puan)

Benim Seçimim: Sabahattin Ali-Kuyucaklı Yusuf

7. Kategori: Hiç okumadığı bir ülke edebiyatından kitap okuyanlara (15 Puan)

Benim Seçimim: Mo Yan-Kızıl Darı Tarlaları (Çin)

8. Kategori: Sinemaya uyarlanmış bir kitap okuyup filmini izleyenlere (20 Puan)

Benim Seçimim: Tolkien-Hobbit

9. Kategori: Adında kış mevsimine ilişkin sözcük olan veya konusunda kış teması olan kitap okuyanlara (20 Puan)

Benim Seçimim: Agatha Christie-Noel Kekinin Gizemi

10. Kategori: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara (25 Puan)

Benim Seçimim: J.K Rowling-Harry Potter ve Felsefe Taşı

11. Kategori: Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap okuyanlara (25 Puan)

Benim Seçimim: Can Dündar-Mustafa

12. Kategori: Yayınlanmış en az 5 kitabı bulunan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara (25 Puan)

Benim Seçimim: Chuck Palahniuk-Dövüş Kulübü

13. Kategori: Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara (25 Puan)

Benim Seçimim: Anne Frank'ın Hatıra Defteri

14. Kategori: Okuma yazmayı öğrendiği yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara (30 Puan)

Not: 1998 doğumluyum ama okumayı 2002, yazmayı 2003 yılında öğrendiğim için 2003 yılından bir kitap seçtim, sonra hesaba göre 2005 olması gerekiyor denmesin :)

Benim Seçimim: Mehmet Murat Somer-Jigolo Cinayeti

15. Kategori: Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara (40 Puan)

Benim Seçimim: Stephen King-Kara Kule



4 yorum:

  1. ustam ve ben elif şafak'ın ilk kitabı değil, ilk kitabı olmalı yazıyor. bir de şunu merak ediyorum, harry potter kim tarafından yasaklanmış, ne zaman?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.goodreads.com/list/show/1360.Best_Banned_and_or_Censored_Books_or_Worst_to_Have_Banned_ yasaklanmış kitapların listesi var bu linkte, ben de Pinuccia'nın blogundan buldum. Oradan seçebilirsiniz dediğinden, listede de Harry Potter olunca seçtim nedenini bilmiyorum doğrusu. Ustam ve Ben konusunda da uyardığınız için çok teşekkür ederim, yanlış kitabı yazdığımı siz dediğinizde fark ettim, hemen düzeltiyorum.

      Sil
    2. siz dediğinizde araştırıp nedenini de buldum: http://www.kayiprihtim.org/portal/projeler/yasaklanmis-10-fantastik-edebiyat-eseri/

      Sil
  2. kırtasiye, defter, matbu evrak, karne, modul, okul, büro koltuğu, tebeşir, robercolor, anadoluokul. ofis7 Türkiyenin En Hesaplı Ofis Kırtasiye Marketi. askılı dosya, faber e-motion, tahta kalemi, imza kalemi and sınıf defter.

    YanıtlaSil